5 Haziran 2017 Pazartesi

Spoiler mi? Ben Biraz Alabilir miyim..

Selam millet,






Bugün sizlerle uzun zamandır yazmayı planladığım bir yazıyı paylaşıyorum. Konumuz spoiler...

Öncellikle spoiler ın ne olduğu hakkında fikri olmayanlar için kısaca tanımlayarak başlayayım. 

Spoiler, bir eserin konusu veya detayları hakkında bilgi veren; eser okunmadan, dinlenmeden veya izlenmeden önce öğrenilmesi durumunda alıcının eser ile ilgili düşüncelerini veya alacağı hazzı etkileyebilecek açıklama veya ipucu olarak tanımlanır.

Spoiler konusu bence derin ve kişisel bir konu. Çoğu yerde spoiler yemek istemeyenler için özel başlıklar altında SPOİLER YOK şeklinde not düşülüyor. çoğu insan bu konuda çok hassas ve bunu anlıyorum. Farklılıksa şu noktada başlıyor ben spoiler yemeye bayılıyorum.

Aramızda ne kadar spoiler yemek istemeyen varsa bir o kadarda bunu seven insan olduğunu biliyorum çünkü bende onlardan biriyim.

Hayatımda en sevdiğim şeylerden birisi spoiler yemek desem yalan söylemiş sayılmam. Neden mi bu kadar seviyorum çünkü bir kitabın sonunu bilmek yada içindeki olayları öğrenmek diğerlerinin aksine beni daha fazla motive ediyor. Mesela sonunu öğrendiğim bir kitap hakkında hemen şu sorular beliriyor, nasıl oldu da böyle bir son olabilir yada bu kadar sayfa ne anlattı gibi. Beni daha fazla meraklandırıp, okumaya teşvik ediyor. Bunlar film yada dizi içinde geçerli.

Kısacası neticeye değil haticeye bakıyorum.

Ama en büyük hatam herkesi kendim sanmakla başladı.

Ilık bir nisan sabahıydı. Kardeşim benim bir yıl önce okuduğum Senden Önce Ben kitabını okuyordu ve bana dönüp "Sakın sonunu söyleme -o bu tür şeyleri sevmez ve ben inadına ona okuduğu kitapların sonunu söylerim- ama adam ölecek mi ölmeyecek mi bilmiyorum dedi. Bende kendimi tutamadım ve şaka amaçlı -adamın ölmesine rağmen ölmüyor- dedim tüm kayışlar koptu. 

Kardeşim, "Nasıl söylersin. Ben sana söyleme demedim mi, sen görürsün okumadığın bütün kitapların sonunu sana söyleyeceğim.." gibi tehditler savurmaya, bağırmaya ve bana vurmaya başladı. Evet bunları yapmakta haklı. Sorunsa yediği spoilerın yalan olmasıydı. Ve bende ona şaka yaptığımı böyle bir şeyin olmadığını söylemeye başladım. Ve az önce yazdığım sahne tekrarlandı. Bence gereksiz ve saçmaydı ama kardeşim baya bir ağlamıştı. 

Aslında o sırf sonu hakkında spoiler yedi diye ağlarken ben spoiler peşinde koşuyordum.

Öznur Yıldırım'ın yabancı kitabını bilmeyen yoktur. Seversiniz ya da sevmezsiniz ama herkesin duymuşluğu vardır. Birinci kitap çıkar çıkmaz alma imkanım olduğu için hemen okumaya başlamıştım ama 2. kitabı 2 hafta kadar sonra sipariş verebildim. Sorun şuydu daha ben sipariş verememişken, insanlar çoktan yorumunu bile yapmıştı. Bende bulabildiğim her kaynaktan alabileceğim kadar detay ve olay öğrenerek kitabın kısmen özetini okumuş kadar oldum...

Spoiler candır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder